royalle

Livet och smärtan.

Solens värme

Publicerad 2012-06-06 17:01:23 i Allmänt

Varma solstrålar mot kopparröd päls. Lukten av sommar, hav och häst i näsborrarna.

Känslan då man för första gången sitter på den unga oinridna hästen. Känner hur musklerna darrar under min tyngd. Förväntan, lite nervositet. Ett halvt ton muskelmassa under mig som när som helst kan explodera. 

Det är inte sommar om man inte känner den varma, lite fuktiga, andedräkten från en häst i nacken då man efter ett ridpass, eller promenad sakta strosar tillbaka till den svala, lite kuperade skogshagen. Där man slår sig ner mitt i blomsterprakten och njuter av synen av hästar betandes och rullandes i det milda kvällsljuset. Om man blundar så hör man flugor som surrar, tugg från hästarna och man känner den mjuka, varma doften av svettig häst.

Det är inte sommar utan hästar. Det är inget liv utan hästar.

En gång fick jag ett ultimatum: Sälj hästarna eller flytta. Jag har fortfarande kvar hästarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela