royalle

Livet och smärtan.

Trubbel i sagolandet

Publicerad 2013-08-21 22:09:47 i Allmänt

Apropå skolstart.
Idag började min dotter S i skolan. Igår var det upprop. Man kunde ta på spänningen. Där satt 22 spända sexåringar på stolar i cirkel kring tavlan med de nervösa föräldrarna spridda i resten av klassrummet.
Barnen tyckte det var lite pirrigt med nya kompisar och jag vet att S var jätterädd för att hon inte skulle få någon kompis.
 
När lärarna kom in spred sig tystnaden i salen. Fantastiskt att det kan bli tyst, alltså helt tyst, med 22 sexåringar på plats. Det var säkerligen både första och sista gången den gruppen var så tysta.
 
Efteråt följde S med sin pappa hem då hon skulle träna på att åka skolskjuts dagen efter, alltså idag.
 
Jag gick tidigare från jobbet idag för jag vet hur S blir om hon är trött och gode värld så trött hon var. Det var bara fniss avbytt med ren ilska under hela vägen hem. Jisses! Väl hemma beslöt vi oss för att åka till stallet och hälsa på de nya kattungarna.
 
JD meddelade mig att jag slipper se honom resten av kvällen då han tröskade borta och alltså åt kvällsmat ute ikväll. Det är ju så att när man lever med en bonde så lever man bara med personen till 25%. Resten av tiden är han antingen iväg eller helt enkelt inte pratbar pga diverse jordbrukiga saker. Det kan vara att traktorn är sönder eller att solen lyser för mycket. För när vi andra plaskar runt i havet och njuter av att sommaren för en gångs skull är varm och skön så muttrar bönderna om rekordtorka och svält.
 
I vilket fall som helst slutade dagen med att jag och S fick en tjejkväll framför filmen Trubbel i sagolandet. Och JD fick inga chips!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela