royalle

Livet och smärtan.

Jag kan komma dig nära, men ingen annan.

Publicerad 2012-01-15 23:06:21 i Allmänt

Vad ska jag göra?

Vad ska jag göra?

Det enda jag tänker på är frågan.

Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag vända mig? Jag behöver ett liv, jag behöver trygghet. Jag behöver någon. Men vem? Jag trodde mannen jag träffade i går skulle vra trist och att jag inte skulle trivas, men han var snäll. Hur kan någon vara snäll?! Behöver jag någon som är snäll? Förtjänar jag honom? Nej, jag skulle förstöra hans liv när han upptäcker hur vriden jag är. Hur hemsk och elak jag är. Jag förtjäner inte någon som är snäll. Hur kan jag göra det, när det enda som kommer att hända är att jag sårar. Ingen kommer nära. Hur skulle jag kunna leva med någon som vill komma nära, som behöver det? Jag har ju redan förstört ett äktenskap med min iskyla.

Vad ska jag göra?

Jag vill ha dig. Vad gör dig annorlunda? Varför tror jag inte att jag kommer att såra dig?

För att det aldrig blir något. Jag kan inte såra någon som inte känner något. Jag kan krypa hur nära jag vill. Jag kan öppna mig för jag vet att du inte kommer att använda det mot mig. du har ingen anledning till det. Jag kan inte såra dig, för du känner inget för mig. Alltså kan jag vara mig jälv. Jag kan vara precis hur hemsk jag vill, för du kommer inte att gå på grund utav min kyla, min brist på kärlek och närhet. Du kommer att gå när du tröttnar. 

Jag kan inte ha ett normalt förhållande. Hur ska någon kunna få mig ur mitt skal? Jag vågar inte. Du har fått mig att krypa fram och jag vet att du inte är något hot. Du vill inte ha något av mig. Dig kan jag ge allt. Dig skulle jag kunna älska. Om jag velat. Om jag tillåtit det. Om du velat.

Men jag mste ta tag i mitt liv nu. Måste tänka framåt. Jag vill ha fler barn. Barn är den enda sanna kärleken. Utan den dör jag.

Jag vill ge den kärlek och den ömhet jag har till någon som förbehållslöst bara vill ta emot. Jag vill ge mitt liv till någon som inte slänger det i ansiktet på mig som en använd trasa.

Kärleken till mitt barn är större än allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela