royalle

Livet och smärtan.

att förstå sanningen

Publicerad 2012-12-29 21:40:46 i Allmänt

Sanningen

Jag drar en lögn Varje gång de frågar hur jag mår Jag har en lögn För varje fråga som berör oss två Jag berättar allt, men säger egentligen ingenting Mitt skratt är inbjudande varmt Det råder istid längre in Tårar fryser på min kind Man hittar ursäkter för allt Under ett evighetslångt fall Jag som alltid varit drottningen Överallt, i min värld

Och vet du vilket pris jag fick betala för dig och mig Vilket pris som helst betalar jag igen Man jag är stolt, jag gjorde valen för mig själv Det här är priset jag betalar För lögner

Jag drömde en dröm En dröm som gav mig dig tillbaka En vacker dröm Men jag undrar är det verkligen dig jag saknar? Jag har ett liv, mitt jävla framgångsrika liv En dålig film, en parodi Där ingen känner någonting Där allt är fullt av ingenting En värld av spel och strategi Där allt är upp till bevis Men jag har inga vittnen, inget alibi Ikväll är jag här för mig själv

Och vet du vilket pris jag fick betala för dig och mig Vilket pris som helst betalar jag igen Man jag är stolt, jag gjorde valen för mig själv Det här är priset jag betalar För stolthet Om du frågat vad jag varit utan dig Och om du frågar har jag svarat Nej åter nej Men jag är stolt, jag gjorde valen för min egen skull Det här är priset jag betalar för frihet Det är sanningen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela