royalle

Livet och smärtan.

Sex

Publicerad 2011-09-16 10:21:41 i Allmänt

Jag kan sakna det, men ändå inte. Jag saknar egentligen inte sex, jag saknar bekräftelsen att jag är en attraktiv kvinna. Jag saknar känslan att se en man (dig) och bara vilja slänga mig i sängen (eller på vadsomhelst) och ha vilt, passonerat sex. Jag saknar den känslan som jag fick när jag såg dig. Men jag saknar inte själva sexet.

Samtidigt vill jag inte ha den upplevelsen igen för jag tappar kontrollen. Är det så med dig också? Är det kanske därför du är så noga med att vi inte får blanda in känslor? För att du känner och tappar all kontroll, precis som jag? Med dg får jag bekräftelse. Du är mitt knark som får mig att växa. Du tycker att jag är attraktiv, det ser jag och det känner jag. Jag behöver dig. Men jag behöver inte ditt liv. Jag vill inte vara en del av din vardag.

Jag vacklar ännu i mitt beslut. Ska jag använda dig eller ska jag låta bli? Du blir som det där glaset med vin som jag skulle vilja ta, men som jag låter bli för jag vet att det inte är bra för mig. I stället för att ta ett glas vin då och då så låter jag bli helt, annars kanske det bli en vana. Jag är rädd för att be dig komma för jag vet inte om jag kan hantera stormen du skapar och det beroendet som redan spirar.

Jag fantiserar ofta om hur du är att ha sex med. Jag/vi har ju aldrig låtit gå så långt. Vi har inte ens rört varandra på ett sådant sätt, fast vi velat. Räknas sms-sex? Eller kallar man det ett förspel? i såfall har vi haft ett otroligt långt förspel som slutade i... inget. Snopet...Inte konstigt man mår dåligt.

Jag förbereder mig på att kontakta dig igen. Denna gången kommer du säkert att säga nej, men jag tror inte att jag kan låta bli. Jag måste ha dig!

Jag hittade en intressant sida på internet du borde läsa. Ett utdrag som kunde vara hämtat från mitt tidigare liv, innan dig och innan min skilsmässa:

"Livsglädje ger lust
Det är helt klart att entusiasm för livet, arbetet, någon hobby osv. gör oss mer passionerade. Livsglädje medför lusta i sovrummet. De unga kan ha sex oavsett vad som pågår i livet, men det kan sällan vi. Den som förlorat sin entusiasm får allt mindre intresse för arbete, familj och relationer. Det går längre och längre tid mellan samlagen och därför längtar de mindre och mindre efter sex. De som känner så, måste få sin livslust tillbaka. Vissa människor förlorar entusiasmen som ett resultat av förlorad optimism. De har låtit negativa erfarenheter, svårigheter och motgångar tagit över."

Är det så det är för dig? Är det därför du är beredd att bedra din sambo för mig? Att livslusten försann och sen mötte du mig som bara skriker "TA MIG" när vi möts. Vilken man kan stå emot något så desperat?

Barbro Lennéer-Axelsson skriver även något annat väldigt träffande:

"Ibland spelar hjärtat oss ett spratt. Intensiva känslor uppstår plötsligt och det sker en kollaps av barriärer mellan två främlingar, där inget stämmer mer än den intensivt brinnande låga. Det är passionen som våldsamt flammat upp. När den inte lugnar ner sig till en stilla glöd, utan fortsätter brinna av begär och besatthet, kan den vara omöjlig att leva med.

Passionen slår ner som kärlek vid första ögonkastet. De två som drabbas kan vara främlingar för varandra. De är fast innan de ens vet vad de heter. De kan t.o.m. hinna kyssas innan de presenterar sig. Som två poler av en magnet har de dragits till varandra. Passionen river allt motstånd och båda parter som drabbas blir blinda för allt annat än att uppfylla detta begär. Det kan finnas ett ögonblick av normaliserande innan hettan sätter in. Man förstår inte vad som händer. Man tycker att det här är inte riktigt klokt! Det kan också kännas som en elektrisk stöt vid beröring. Hela kroppen vaknar och sedan är det som om blicken inte stannar vid ögat utan berör själen.

En befrielse från ansvar – ja så beskriver de flesta som drabbats av passionen detta tillstånd. Ansvarsfriheten kan ta sig olika skepnader. Lusten att bryta upp från allt och skapa en ny fantastisk tillvaro tillsammans finns där. En känsla av att bli en till 100 procent levande människa där nuet är förhärskande är en del av berusningen. Men det finns ett uppvaknande, en ”kärleksbaksmälla”. Så talar den krassa verkligheten om känslor och passion. Det har forskats även om detta. Och man vet att den hänryckande kärleken blommar allra starkast så länge det finns lite främlingskap kvar. Fantasin får fylla ut och det som projiceras blir så fantastiskt och perfekt. Det okända är lockande och nyfikenheten på det ännu ej upptäckta så stor. Det är inte alltid passionen går att leva med. När den inte lägger sig till en lugn kärlek utan fortsätter att brinna i begär och besatthet är den svår att hantera i en vardag."

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela