royalle

Livet och smärtan.

Vad har det för betydelse?

Publicerad 2011-11-27 05:22:14 i Allmänt

Jag försöker träffa andra, men det blir bara du kvar. Alla andra går. Varför? Visar jag så tydligt att jag inte vill ha dem? Jag måst hitta någon annan. Jag kan inte hänga upp tilllvaron på om du behagar dyka upp eller inte. Jag skulle vilja säga "nej, idag ska jag träffa någon". Skulle du bli besviken då? Tar du mig för given? Antar du att jag kommer att finnas här framöver att ta dig i mina armar när du blivit illa behandlad av din tjej?

Minns du att jag skrev för ett tag sedan att om du kommer närmare vet jag inte om jag kan släppa dig igen. Varför gjorde du det? Nu kan jag inte släppa. Jag kan inte bara låta dig gå. Vaddå inte blanda in några känlor? Känslor är alltid inblandade och man kan inte bara ta bort dem. Du vill inte ha smärta och det vill inte jag heller, men att förneka vad vi gör med varandra vore fel. Vi behöver varandra, om inte annat för att vi tycker om varann och kan ge varandra komplimanger som iallafall jag inte fått på många år.

Så destruktivt och ändå så fullt av liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela