royalle

Livet och smärtan.

Aldrig trodde jag...

Publicerad 2011-11-23 22:36:57 i Allmänt

att jag skulle klara denna veckan. Jag längtar efter dina ögon, dina händer, dina läppar mot min hud. Jag ryser av tanken på din kropp så varm och fast mot min. Ljudet av din röst, ditt mjuka skratt.

Tårarna rullar ner längs mina kinder och landar som glaspärlor mot golvet. I dem finner man all smärta de symboliserar och likt vattendroppar mot ett fönster speglar de min själ och min längtan. Precis som dropparna mot rutan är mina tårar kalla. Ett symptom på den kyla jag bär inom mig.

Ibland far jag iväg i mina drömmar, jag tillåter det, och finner att jag drömmer om dig. jag drömmer om att du finns för mig, och att du bryr dig om mig. Jag vet att det bara är drömmar men efter en sådan dröm mår jag bra och känner mig varm. Nu längtar jag nästan efter att få somna och krypa upp hos dig i mina drömmar. Jag som förr fasade för natten och mardrömmarna har äntligen funnit ett sätt att komma till ro.

Du är mitt stöd både i verkligheten och i sömnen. Du vet inte om det, men jag hoppas att det någon gång blir tillfälle att tacka dig för att du finns och dök upp i mitt liv. Jag tror att du är anledningen till att jag vågar leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela