royalle

Livet och smärtan.

Så nu är julen över

Publicerad 2011-12-26 23:34:30 i Allmänt

Och allt är frid, iallafall på ytan.

Du ska komma och jag ser fram emot att träffa dig igen. Det känns lite konstigt för jag har även en date i veckan med en annan som länge velat träffa mig, och jag vet inte riktigt var jag står. Jag måste sluta tänka på dig. Jag måste träffa andra, men hur ärligt är det att träffa någon och sedan gå hem och ha vilt skönt sex med dig? Jag får kolla läget först och visar det sig att det kan vara något att satsa på får jag väl sluta träffa dig. Då har jag ju ett giltigt skäl.

 Det är ju detta jag letat efter. En anledning att inte träffa dig. Men samtidigt gör det mig skräckslagen. Jag vill inte lära känna en ny människa. jag vill ha kvar dig, det trygga, den som jag inte behöver spela för. Tänk att jag inte behöver ta en roll inför dig. Det är underbart. Tilochmed i mitt äktenkap hade jag en roll, och jag spelade någon jag inte var. Någon jag inte ville vara.Jag vill ha dig som jag kan vara mig själv med som ändå vill ha mig. Jag vill inte tvingas blotta mig igen för en främling. Tänk om han frågar om mig och mitt liv? Jag kan inte svara att vi inte ska blanda in vårt privatliv, att vi inte ska bli personliga och visa känslor. Det är ju precis de bitarna han vill ha. Jag får panik när jag tänker på att han vill veta mer om mig. Att han kanske frågar en massa som jag inte vill berätta. jag får verkligen panik!

det är ju därför jag vill ha dig. För du är inte farlig. Dig vågar jag vara ärlig mot. Dig kan jag berätta för eftersom jag vet att om jag säger stopp så accepterar du det. Du kräver inte att jag ska visa känslor. Du vill inte att jag ska vara privat. Du vill bara att jag ska vara jag, och jag älskar dig för det.

Hur ska jag orka spela igen?

 Du har ju blivit min trygghet.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela