royalle

Livet och smärtan.

Oss, eller mig... Om du...

Publicerad 2011-12-13 18:36:02 i Allmänt

När blir ett jag till vi? ett du till oss? Är det något man ska hålla utkik efter? För helt plötsligt känns det trångt här, i mitt hjärta. Varmt och trångt. Bara för några ord. Bara för en blick.

"Någon har gråtit av förtvivlan, kärleken var död". Gråter du? Är kärleken död? Jag skulle så gärna vilja fråga men vågar inte. Jag vill bara veta vad det är som gör att du bedrar någon så djupt som detta är. Det är illa nog att ljuga, men att bedra på detta viset är oförlåtligt. Vet du hur lite jag litar på dig? Att du aldrig kommer att få mitt fulla förtroende...

Vet du hur beroende jag blivit av dig? Jag vill springa till dig när du ber mig och får kämpa för att verka ointresserad. Det är ett spel, och jag har svårt att spela det, men jag lär mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela