royalle

Livet och smärtan.

När ska vi fatta?

Publicerad 2011-12-09 15:10:30 i Allmänt

Du kom inte. Varför väntar jag på dig?  Jag vill inte ha dig. Jag passar inte med dig, och ändå tänker jag på dig hela tiden. jag vill inte tänka mer, vill egentligen inte träffs mer men är för vek för att säga det. Jag vet att det kommer att bli helt tomt om jag slutar träffa dig. Du har blivit en del av mig utan att jag kunnat styra det. Du tvekar kanske också? Eller har du ingen tanke alls? Skulle du försöka övertala mig att fortsätta träffas om jag bad dig sluta? Eller skulle du inte bry dig? Jag vet inte ens om jag vill att du ska bry dig. Det enklaste hade varit att klippa av bandet och släppa det för att aldrig ses igen. Du skaffar en ny, och jag skaffar en bättre...

Jag borde lärt mig dina perioder nu, men jag blir ändå ställd när dina perioder av totalt ointresse infaller. Du blir avig och kort. Nästan som om du är sur. jag vet inte varför, har bara tagit dig som du är. Vill inte bry mig. Orkar inte det.

Jag inser att jag måste föröka hitta andra. Måste försöka tänka bort dig. Men vad är det som gör att jag tänker på dig? Jag är inte kär? Inte sådär stormande som jag var i somras när allt bara föll ihop runt mig. Jag bara har dig med mig hela tiden. Kan plocka fram dig ibland och damma av dig för att sen stoppa undan dig igen. Men varför kan jag inte radera dig?

Kan detta verkligen fortsätta? Jag har så dåligt samvete för din tjej fastän jag inte borde. Eller borde jag det? Vad skulle du säga om jag "gjorde slut" för att jag vill visa respekt för din tjej? stackars tjej...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela