royalle

Livet och smärtan.

Jag behöver dig

Publicerad 2011-12-28 00:12:56 i Allmänt

Nu räknar jag ner.Nu är det inte långt kvar. Snart... Snart är det nya året här och vem vet vad som väntar? Vad finns bakom kröken? Jag bävar, och längtar. Kanske en resa med dig? Kanske ett möte? Kanske ett liv? Men med vem vill jag leva? Och hur vill jag leva? Väntar på att träffen jag ska ha ska så jag kan bestämma mig.

Du ska hit igen, och ibland får jag för mig att du tycker att jag betyder något för dig. Gör jag det? Om jag gör det så säg det. Jag vill veta, men inte för att jag trånar. Inte för att jag skulle vara kär, utan för att jag behöver höra att jag är betydelsefull. jag behöver höra att jag har en mening annars kan jag ju lika gärna dö.

När jag träffar folk blir jag liten men när jag är med dig blir jag stor. Jag blir vacker, och trevlig. Jag kan slappna av och bara vara mig, utan att bli hånad. I så många år har jag blivit förlöjligad. Nu kan jag se mig i spegeln och tänka att det finns en person som tycker att jag är sexig.
En person tycker att jag är snygg.
En person vill vara med mig.
Innan har jag sett mig i spegeln och vänt, för den jag sett är det ingen som tycker om. Den jag såg var dum, ful och fel.

Jag får fortfarande höra det av de människor som borde tycka att jag är bra, men nu försöker jag tänka att det kvittar, för du tycker jag är fin och rätt. Jag försöker verkligen lyssna på dig, fastän det är svårt. Jag har fortfarande svår att tro det. Helst vill jag fråga dig om du verkligen menar det. Om du verkligen tycker att jag är fin, men vill inte visa hur mycket jag föraktat mig själv och hur dåligt jag mått. Vill inte visa hur dålig självkänsla livet gett mig.

Jag har inte träffat dig på länge och jag behöver dig. Jag förstod inte hur mycket förrän idag. Jag behöver ha din kropp, dina armar. Jag behöver känna din hud, smaka dina läppar. Jag behöver känna hur du håller om mig och skyddar mig mot allt. Jag behöver dig.
Jag behöver dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela