royalle

Livet och smärtan.

Happy new year!

Publicerad 2011-12-31 14:25:18 i Allmänt

Ett riktigt gott nytt år till dig. Hoppas verkligen att detta året blir bättre än det förra. Fast när jag funderar så nog var det förra året bra. Jag fick massor av nya vänner, ett nytt jobb, jag tog mig ur mitt destruktiva äktenskap och jag träffade dig. Ett jättebra år, men med mycket, mycket smärta.

För första gången på väldigt länge är det kommande året ett helt oskrivet blad. Jag vet verkligen inte alls vad det har i beredskap för mig och jag är både full av förväntan och bävar för vad som komma skall. Jag ska avge ett enda nyårslöfte iår. Jag ska kunna se tillbaka på 2012 och minnas året som det år då jag var lycklig och fri. Jag ska leva för nuet och inte bry mig om andra än mig själv och mitt barn.

Men jag saknar dig. Jag hade så gärna velat fira in det nya året med dig. Med dina händer på min höft. Med dina ögon i mina. Men man kan inte få allt och jag är glad för det lilla jag får av dig.



Jag tror jag skrämmer dig. Du är återigen onårbar och kall. Jag förstår att jag skrämmer dig, och kanske skrämmer jag iväg dig, men det får bli väl. Är du så feg att du inte kan stanna för att jag är uppriktig så lägger jag heller ingen tid på dig. Men det vore synd. Du är värd tiden att lägga på dig. Du är värd det bästa, och jag säger inte att det bästa för dig är mig, men du förtjänar min uppriktighet. Min ärlighet. jag klär av mig inför dig. Visar min själ. Det har jag aldrig gjort tidigare. Inte för min man, inte för någon. men du får se mer och mer för dig behöver jag inte frukta. Du kommer inte att stanna för min skull. Du kommer inte att älska mig på det skrämmande vis som blir som ett fängelse. Du kommer inte att stänga in mig om jag är uppriktig. Du vill själv vara fri.

Framförallt behöver jag inte vara rädd för att du ska lämna mig, för jag vet att du kommer att göra det en dag. En dag när du vill bli vuxen. När du vill ha familj. När du bestämmer dig för att köpa hus med din flickvän och kanske gifter dig med henne. Den dagen kommerdu att ha vuxit i din uniform och jag kommer att önska dig all lycka.

Men till dess vill jag drömma. Till dess kommer jag att skrämma dig. Och till dess kommer jag att ha lärt mig att livet inte går under för att jag berättar om mitt liv. Jag kommer att ha rivit upp mitt stora sår och kanske kommer det att ha läkt utan ärr denna gången. För vad du än gör och hur mycket jag än skrämmer dig med min uppriktighet och min nakenhet så är du den enda människa som kommit mig så nära att jag börjat plocka ner muren.

Och jag lovar dig att det skrämmer mig mer än dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela