royalle

Livet och smärtan.

Är ändå kvinnan för dig

Publicerad 2011-12-14 23:20:53 i Allmänt

Hon tar det hon får och tackar för sig
ja hon stjäl som en tjuv men är ändå kvinnan för dig.

Hon ger inte upp, säger aldrig förlåt
lovar dig mer än hon nånsin kan ge dig

Du vet allt det där men hon är ändå kvinnan för dig.

Du vill ses till jul... jag vill inte. Jag vågar inte. Vad har vi tillsammans som hör hemma på julen? Ändå kan jag inte låta bli. Vi kommer att ses. jag kommer att ge dig det du behöver för att klara av julen och du kommer att ge mig det jag behöver för att överleva min första jul som ensam. Vi behöver varandra, inte bara nu utan hela tiden, men vi vägrar se det. Vad är det för fel på oss?

Ska vi ses till nyår? Jag vet inte. Vad ska vi göra? Snart börjar ett nytt år, ett nytt liv. Mitt första nyår helt ensam med barn. Mitt första nyår utan säker framtid. Mitt första nyår som jag inte vet vad som väntar. Ska du stå där med mig? Ska det bli ett år fyllt av ångest eller ett år med kärlek?

Vad vill du ge mig som får mig att stanna?

Vågar jag sträcka ut min hand, vågar du ta den? Vågar vi? Vill vi? Ett nytt år. Nya känslor, nya regler.

Vill du dela dem med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela