royalle

Livet och smärtan.

Sommar och sol...och insekter

Publicerad 2013-07-24 21:07:00 i Allmänt

Jag har en helt galen häst. Hon har gett sig den på att INTE ha täcke på sig. Missförstå mig rätt, jag har inte täcke på hästarna när det är 50 grader ute OM INTE hela hästen är täckt av bremsar. Och det var de för ett par dagar sen. 
 
Mitt i ökenhettan bestämde jag mig för att flytta hästarna från skogen till en öppnare plats där vinden skulle svalka dem. Så tänkte jag... Jag tänkte fel. Och som vanligt fick jag den oerhört uppmuntrande blicken från gamla tanten(23år gammal och den enda med intellekt) som sa mig att denna idén uppskattades INTE. Jag drog henne ändå bestämt med mig till den nya hagen där hon omedelbart började springa som en galning skrikandes att det fanns bremsar där. (hästar skriker inte, jag vet, men de använder sitt kroppsspråk och denna gång skrek kroppsspråket...)
 
Jag sprayade henne med det berömda bremsmedlet (troligen innehållande DDT då det faktiskt fungerar!) och då blev hon lugn. Fast först vände hon rumpan mot mig för att demonstrera sitt ogillande gentemot sprayen, hagen och mig. Under tiden hade hennes dotter knappt lyft huvudet från gräset. Mat är nämligen allt hon behöver. Bremsar bryr hon sig föga om.
 
Naturligtvis fick jag ila iväg för att köpa insektstäcke till dem. Det fortsatte ju att vara varmt, soligt och bremsigt i flera dagar. Idag hade damen bestämt att det inte behövdes täcke, så nu är det avskavt, varför hon nu går fram och tillbaka längs stängslet viftandes på sitt huvud som en ilsken hingst och visar sitt missnöje. Hennes majestät vill nämligen in i stallet på natten. Fortfarande. Trots att det är sommar. Kalla mig djurplågare, men in i stallet ska hon inte så länge vädret tillåter. vi har haft samma diskussion i alla år hon och jag. Hon ger sig inte, och inte heller jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela