royalle

Livet och smärtan.

Nu är det juli-gen...

Publicerad 2013-07-30 17:41:14 i Allmänt

I många år har jag slitit och släpat i juli. Det är hö som ska in, stängsel som ska ses över, gräsmatta som ska klippas och bland ogräset fanns en rabatt som jag helt enkelt gav f-n i efterom jag inte hade mer än 24 timmar på ett dygn då heller. Jag hade också ett hus att fixa, en panna att sköta, ett kök att städa, mat att laga, tvätt att tvätta, fönster att putsa... Jag arbetade heltid och de sista åren studerade jag på heltid på universitet. Upptill att vara mamma. Jag har inte fattat hur mycket jag slet innan jag skilde mig. Ibland undrar jag vad min man gjorde.

Jo, jag vet vad han gjorde. Ha arbetade skift, mekade med traktorn och ... Ibland lagade han mat.

Jag är kanske orättvis, men hur kan det komma sig att jag har det så lugnt nu? Jag har kvar hästarna, är fortfarande mamma, jobbar heltid, lagar istortsett all mat, städar huset och hinner ändå sköta trädgården.

Tänk vilken skillnad det gör att inte behöva ta in höet...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela