royalle

Livet och smärtan.

Rädsla för varandra, och vems rädsla är mest värd?

Publicerad 2013-11-14 18:16:00 i Allmänt

Att känna den. Den där kalla, stelnande rädslan. Har du känt den någon gång? Man blir matt och lite yr. Händerna skakar och hjärtat börjar slå hårdare och lite snabbare. Man känner att kroppen förbereder sig för att fly eller slåss. Man blir helt kall. Håret reser sig i nacken.

Har du känt den? Rädslan...

Jag känner den ibland. Idag kände jag den när jag gick in på facebook och såg en länk från en bekant som gjorde reklam för ett extremhögerparti, Svp. Partiet i fråga hade hängt blågula band i dörrarna på olika kommunala och statliga verk vilka de tycker sprider sverigefientliga budskap. (se länk: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.675197759177949.1073741829.277195872311475&type=1 )

Ett parti som vill se mig död eller i fängelse.

Jag tänkte, om hen håller med, och gillar detta parti, eller denna grupp, hur ska jag någonsin kunna prata med hen igen utan att känna rädsla? Indirekt vill hen ge mig samma band om min dörr och samma skylt bara för att jag sprider svenskfientlig propagande, dvs, att jag anser att alla i världen är samma inför varandra. Ingen står över någon annan. Och jag kommer att kämpa för detta med näbbar och klor, under resten av mitt liv.

Jag gick in på partiets hemsida och känner hur det nästan svartnar för mig. Det är helt sjukt hur en sida med text kan skrämma en person så mycket.

Jimmy åkesson fick en tårta i ansiktet och blev rädd, vi blir rädda varje dag av personer som Jimmy Åkesson.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela