royalle

Livet och smärtan.

"De snedväxta grenar vi kommit förbi har varit jobbiga ibland men vi har klarat det"

Publicerad 2013-02-18 19:19:50 i Allmänt

Jag fann en lapp i röran. Den var från 99 då jag var på väg ut i livet med stora stolta och orädda steg. När jag ännu inte upplevt smärtan. 
Jag minns den dagen. Jag skulle åka iväg till ett annat land och börja ett nytt liv dagen efter, och lappen var från min bästa vän. 
 
Vi träffas inte längre. 
 
ibland undrar jag vad som gjorde att vi gled så långt isär. Vad var det som gjorde att vi inte längre förstod varandra, att vi inte var där för varandra längre. Vad gjorde att vi inte var bästa vänner längre?
 
Jag saknar henne jättemycket, men det sista var hon inte den hon varit. Eller var det jag som var så annorlunda? Var det jag som gled bort?
 
Jag har en annan vän där jag ställer mig samma frågor. Jag måste ha gjort något fel mot dem, eller varför väljer båda att vända mig ryggen när jag behövde dem som mest? Varför var ingen av dem vid min sida när jag flyttade från min man? Varför var ingen av dem där när jag var sjuk? vad gjorde jag för fel?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela