royalle

Livet och smärtan.

Inte utan mitt hjärta

Publicerad 2012-10-29 18:45:15 i Allmänt

lent, värme. Som smeker och lockar. Där vill jag sova. I den mörka myllan. Vila. Lägga händerna bakom nacken och se in i det ljusa, det varma. Bara ligga.

Med slutna ögon och med hjärtat på högvarv ser jag de vita blixtrarna bakom ögonlocken. Det bränner som eldar och svider som glöd mot pannan. Tankarna som lever itt egna iv därinne följer mitt liv med förundran. Ser med skräck hur mitt hjärta slår hårdare och hårdare. Det slår sig mot gallret för att slippa ut. som om nästa slag skulle leda mot friheten. Som om nästa slag voro det sista.

Jag känner hur livet passerar i varje hjärtslag, hur mitt liv blir kortare för varje ansträngning. Mina tankar vill lugna, men blir bara trötta. Min ögonlock hotar att falla ihop mitt under rusningstrafiken. I varje hörn står den svarta ängeln med sin snubbeltråd och väntar på att jag ska kliva rakt mot honom. Rakt mot evigheten. Mot det ljusa. Mot myllan och vilan...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela