royalle

Livet och smärtan.

Kostymen är något för stor

Publicerad 2012-01-21 11:09:36 i Allmänt

Vad tänker du nu? Vad förväntade du dig? Jag kan inte gå här och organisera mitt liv efter vilka tider du kan ses. Du kan inte bli stött eller sårad, det finns ingen möjlighet att du skulle kunna bry dig.

jag träffar andra nu. De kan jag träffa efter arbetstid och på helger. De har inget paralellt liv som de måste skydda. Det liv som du tror att du har, som du skyddar från dig själv. Du har inget liv. Du har en fasad. Utan känlor, även om du inbillar dig att där finns känslor.

Du blir arg när jag säger det. Du tycker jag är orättvis när jag säger vad jag känner. Du förstår inte... Du är bara ett barn, men du växer kanske upp. Du vill tro att du vet mycket, att du är vuxen. Men vännen, när du provat mina skor och gått med dem ett tag, då kommer du att se hur lång väg du har kvar till vuxenlivet. Du är en valp. Med för stora tassar och öron som snubblar runt. Gullig, men med lång väg kvar till vuxenlivet.

Minns du vad jag sa när vi precis träffats? Jag behöver en riktig man. Någon som jag vet är där och stöttar mig när jag får motvind. Någon som kan försvara mig om det blir krig. Någon som kan hålla om mig när jag fryser. Någon som går vid min sida och hjälper mig att hålla ihop. Jag behöver en riktig man, en vuxen man. inte en valp...



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela