royalle

Livet och smärtan.

Jag kan inte...

Publicerad 2011-09-14 21:12:59 i Allmänt

Jag kan inte räkna ut vad det är jag vill med dig. Du lämnar mig aldrig ifred. Jag kan inte sluta tänka på dig. Jag har verkligen försökt. Varför finns där hela tiden? Jag har försökt titta efter andra, försökt att hitta någon annan att längta efter, men det finns ingen. vad ska jag ta mig till...?


Vad gör du här
som en stickande, kliande känsla
likt en irriterande mygga
sitter du där
i mitt huvud. Och lika avskydd

Kan du släppa mig?
Lämna mig nu, låt mig vara
låt mig växa och bli ny, utan dig
utan ditt liv, dina tankar
Utan de känslor du väcker
bara genom att finnas där

Tänk om du bara
kunde låta mig släppa dig, en sekund
en minut
mitt liv är mitt men
du kryper in under min hud
och biter dig fast

Helt utan rationalitet
utan en klar tanke
som ett fönster som blåser upp
och går sönder
faller jag mot dig

Du hänger kvar
jag sliter bort dig, du biter dig fast
som en igel sitter du där
jag ger inte upp
tänker aldrig ge efter
ska bli av med dig, någon gång, snart
jag måste få bort dig
annars är jag dömd, jag vet det
dömd till att leva ett liv med ett sinne
födunklat av en kärlek
jag aldrig kommer att erkänna
Du aldrig kommer att acceptera


Det är inte en ett brustet hjärta. Det är inget hjärta alls. Bara en känsla, en passion. Och den är fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela