royalle

Livet och smärtan.

Strävan, mot vad?

Publicerad 2011-10-12 19:53:11 i Allmänt

Jag känner att jag landat som människa i detta liv som separerad. Jag letar inte längre frid, jag är rofylld och lugn. Du skulle varit här i veckan men du kom aldrig och jag förvånade mig själv genom att känna att det är helt OK. Jag är nöjd och vill nog inte egentligen att du kommer hit och river mer. Jag börjar bygga upp mitt liv igen efter Katastrofen och trots att det varit hård motvind så har den snarare stärkt än försvagat. Sålänge du inte kommer och rör runt i mitt inre.

Jag har landat. Jag är nöjd. just nu. Det finns säkert ett namn på mitt tillstånd, eller sjukdom. Jag vet att jag varit väldigt sjuk och deprimerad men ibland, som nu, kan jag känna att det kanske ändå finns ett ljus där framme och att det är menat för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela