royalle

Livet och smärtan.

Regn piskar fönstren, tårar smeker min kind

Publicerad 2011-10-06 21:32:27 i Allmänt

 Mellan dina rader i sms:et kan jag läsa obeslutsamhet och lögner som fingrarna lätt hamrar fram på tangentbordet.
 
Har man en gång ljugit blir det lätt att göra om. Varför ljuga för mig? Jag har aldrig krävt något från dig. Jag har aldrig hört dig lova något. Så varför dessa lögner? Är du rädd att jag ska fly om du säger som det är att du helt enkelt ballade ur och inte vet vad du vill längre? Jag flyr inte. Jag står här med öppna armar och tar emot dig. det är därför jag finns, för att du ska ha någon att krypa upp hos helt utan krav. Ge mig inga lögner, då blir kraven vi aldrig ställt istället verkliga, och ingen av oss vill det.

Vi tar en dag i taget, det finns ingen mening med att stressa. Vi kommer att leva många år till och under de åren kommer det att finnas massor av tillfällen att träffas. Du beskyllde mig för att vara feg, är det därför du inte kan erkänna din egen rädsla?

Men snälla ljug inte för mig. Jag kan ta en ärlig förklaring där du säger att du inte vill. Såra mig mer än vad som redan är gjort kan du ändå inte göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela