royalle

Livet och smärtan.

Så bra, så fint, så vackert... så dött. Vilket är kärlek?

Publicerad 2011-11-29 12:23:52 i Allmänt

Någon frågar: "är du kär nu?" En annan skäller: "Vad håller du på med?! Du kommer bara att bli sårad!"
Inuti mitt huvud snurrar frågor. Är jag kär? Vad är man när man är kär? Vad är kärlek? Jag vet inte vad kärlek är, och det känns tragiskt...

Har jag varit kär? ja, det tror jag. Jag älskade min man. jag var väldigt förälskad i en man innan jag gifte mig. Men kär? Är inte det något livslångt?

Jag tror inte att kärlek är statiskt. Det varierar i känsla och tanke och över tid. Vad skiljer kärlek från passion? Kärlek från trygghet? Kärlek från vänskap? Kan man ha ett passionerat förhållande hela livet? Kan man leva med någon som oavsett tid och plats alltid tänder en eld i bröstet? Jag tror det inte. jag tror att alla söker något som passar just dem och därför undrar alla om man gjort rätt.

Jag vill ha passionen. Jag vill känna med hela kroppen att jag vill ha en person och inte bara som något tryggt eller som vän utan jag måste känna passion för att kunna ha sex. Utan sex, inget äktenskap. Alltså måste min livspartner kunna tända mig oavsett vad som händer. Det är lika viktigt som vänskap och trygghet.

Jag har alltid valt trygghet och vänskap. Aldrig varit intresserad av sex. Sex har varit jobbigt och något som krävts av mig. Det har aldrig varit riktigt skönt. Alltså har jag inte brytt mig så mycket om att det ska brinna i mig. Jag har valt svala trygga förhållanden, som slutat i total iskyla...

Därför skrämmer det mig när någon kan titta på mig och jag bara vill en sak... Jag har verkligen funnit någon som tänder hela mig, som en påskbrasa. Men är det livslångt? Jag vet inte ens om jag bryr mig om det. Jag vill ha honom. Han har fått mig att känna att sex är skönt. Plötsligt förstår jag dem som vill hålla på hur länge som helst. Det är ju skönt! Visst har det varit skönt innan ibland, men jag har alltid velat att det ska bli klart. Det har varit jobbigt. Detta är inte jobbigt, det är underbart!

Är jag då kär?



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela