royalle

Livet och smärtan.

I did it all, I did it for...

Publicerad 2011-11-24 22:29:58 i Allmänt

Jag är orolig. Nervös. Varför. Jag vet inte vad jag vill. Jag vill att du kommer hit, men fasar för morgondagen. Vill jag? Vad är jag ute efter? Vad är du ute efter? Jag kan inte dra mig ur, det vill jag inte. Men jag vet verkligen inte vad jag vill med dig. Jag vet inte om jag vill fortsätta såhär. Det var så skönt när det var över, och nu är vi tillbaka på ruta ett igen med all osäkerhet. Jag hatar osäkerhet. Jag hatar att inte ha kontroll.

Vad kommer att hända i morgon? Kommer det att hända något alls? Du kanske ångrar dig och drar dig ur, det har ju hänt innan. Ibland undrar jag om det är mitt fel att vi håller på som vi gör. Du sa redan från början att du inte ville ta snedsteg och ändå gör du det. Jag vill fråga varför du ändrat dig, men törs inte.  Men varför vågar jag inte? Det spelar väl ingen roll om jag undrar, men för mig spelar det roll att förutsättningarna ändrats. Kanske kan jag ta det senare... 

Jag längatar efter dig, men vet inte varför. Vad är det som gör att jag vill ha just dig? Kan det vara att du ju trots allt är ett säkert kort? Hur det än blir så kommer jag att bli ledsen och jag vet om det. Om man går in i ett förhållande som skulle kunna fungera så kan man bli sårad utan att vara beredd, men här är jag beredd och vet om att jag blir behandlad som objekt. Jag har inga fantasier om att vi skulle kunna leva ihop hela livet som kommer att trasas sönder. Jag har inga illusioner. Jag vet att du är ett svin och att du bedrar din tjej. Varför skulle jag vilja ha något annat? Någon annan skulle bara såra mig djupare.

Du bedrar din tjej. Du bedrar din tjej... Du är verkligen ett svin. Ett as som bedrar din tjej med mig. Du behandlar oss bägge väldigt illa. Inser du det? Varför gör du det?


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela