royalle

Livet och smärtan.

När blir sex en plikt?

Publicerad 2011-12-01 07:54:54 i Allmänt

Jag blir mer och mer fundersam på varför man är otrogen. På något sätt måste man vilja bli sedd.
vad är behoven? Bekräftelse, att bli sedd, tillfredsställelse, att släppa på hämningar, känna sig uppskattad... Men blir inte de här behoven tillfredsställda i ett förhållande? Då är ju någonting snett...

Vad har jag för behov egentligen? Jag vet ju vad jag inte har för behov... Jag vill inte vara bunden, jag vill inte känna att jag har några krav. Varför kan man inte ha ett sånt här förhållande med en annan singel? Jo för då kommer genast risken in att man får känslor för varandra och då blir jag bunden och rädd. Jag vill inte ha några krav, jag kvävs av dem.

Är det kanke samma behov hos mannen som bedrar? Att slippa ha kravet på sig att idag ska vi ha sex. Klocka halv nio varannan kväll har vi sex. Eller varje lördag.

 För i ett förhållande orkar man tillslut inte bry sig. Respekten och viljan att tillfredställa den andres behov försvinner med tiden. Man är trött på kvällen. Man säger nej och den andre respekterar det, men håller på att bli tokig. Tillslut ställer man upp för att man vet att det är ens plikt. Ska sex vara en plikt?

 Men mina behov? Vilka är dem? Att vara fri att välja, att få det man vill ha, när man vill ha det. Att bli uppskattad. Att inte tas för given.  Han vet inte om jag ställer upp. Och jag vet inte när han gör slut, men jag vet att han kommer att göra det en dag. Kanske är ett behov att få lov att blunda och bara vara ett tag. Att slippa se konsekvenser. Att känna att jag själv väljer vad jag gör och med vem.

bekräftelse. det söker vi båda två. Att få uppskattning. Spänning. Säkerhet- vi vet att han har ett förhållande och kommer inte att lämna henne. Det är nog kärnpunkten. Vi behöver inte bli rädda för att bli sårade av varandra. Andra kan såra oss men vi kommer inte att såra varann, och det känns skönt. Tryggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela