royalle

Livet och smärtan.

Jag känner dig, så mjuk, så varm. I mitt bröst

Publicerad 2011-12-06 11:11:34 i Allmänt

Du vill ha mig, jag vet. Jag vill ha dig. Hur länge ska spelet spelas mellan oss? Jag är med, men med tanken att vi någonstans kommer att förlora. Jag anar oråd. Det kan inte fungera.

Du tänder en eld hos mig som jag inte kan styra, inte kan släcka. Kanske kommer den att falna. Nej, jag vet att den kommer att falna. Du vet det ockå, det är därför vi vill ha varandra under de förutsättningar vi satt upp. Så länge vi inte behöver tänka frammåt kommer det alltid att vara vi. Tänk inte, bara var. Jag försöker att blunda för framtiden. Den framtid som snart är här, när vi inte kan ses mer.

Du kommer att dra dig ur, det vet jag. Så jag njuter så länge det varar. Varje dag velar jag fram och tillbaka, och vet inte vilket ben jag ska stå på. Du känner mig, du vet hur jag avskyr att inte veta. Att jag avskyr att inte e en klar väg framför mig. Ändå gör jag detta. Förstår du då hur mycket du rubbat min exitens?







Du kommer att rubba mitt liv ännu mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela